aa

Handelsbetingelser

 Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser er gældende for alle leverancer fra Nørregades Glashandels webshop.
Forudsætningen for at vi kan ekspedere din ordre er, at du med din ordreafgivelse og betaling har accepterer vore salgs- og leveringsbetingelse


 
   

 


Generelle oplysninger

NØRREGADES GLASHANDEL
NØRREGADE 30
1165 Kbh. K
Tlf. 33 11 29 22
Cvr.nr.34967415

E-mail: Glashandel@mail.dk
www.Norregades-glashandel.dk

 

Betaling

Hos Norregades-Glashandel.dk kan du betale med kort og forudbetaling via bankoverførsel.Varene kan også betales kontant i butik ( clik og collekt)

Vi tager ikke kortgebyrer.
 

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.  
 

Fragt

Vælg mellem følgende:

Gls pakkeshop. Få leveret til din foretrukne GLS Pakkeshop. 

Op til 1 kg    kr. 39.00

Op til 5 kg    kr. 49.00

Gls levering til dør. Direkte levering til adresse. Hvis ingen træffes hjemme, afleveres pakken i Glspakkeshop og i får besked.
Efter 7 dage returneres varen.

 

Op til 1 kg    kr. 59.00

Op til 5 kg    kr. 69.00

Det vi altid være muligt at følge pakker via "Track and Trace" www.gls-group.eu/da/find pakke

 

 

Click & Collect

 

Bestil dine varer til afhentning i vores butik NØRREGADES GLASHANDEL, NØRREGADE 30, 1165 KBH.K. Indefor alm åbningstid. (se åbningstider )

 

Levering til Grønland, Færørene, Island og øverige lande udenfor Danmark, skal aftales specielt.

 
Leveringstid 2-5 dage. Så vidt muligt sender vi varene dagen efter bestilling.

 
Enkelte varer kan kun leveres via Click og collect da de er for skrøbelige til at sendes. Dette står ved den enkelte varer.

Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.  
 
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til Glashandel@mail.dk  eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.


Fortrydelse af en del af købet
 

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

 

Returnering


Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

 
 

 

Specielt lavet varer kan ikke retunres

 


 
Varens stand, når du sender den retur


Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.


 
Tilbagebetaling af købsbeløbet


Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
 
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

 

Varen sendes til:


NØRREGADES GLASHANDEL
NØRREGADE 30
1165 Kbh. K

 
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.


Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse. 

 

Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
 
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  

 

Varen sendes til:


NØRREGADES GLASHANDEL
NØRREGADE 30
1165 Kbh. K

 
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.
 

 

Persondatapolitik

Persondatapolitik og videregivelse af personoplysninger
SÆLGER har brug for følgende oplysninger, når der handles hos Nørregades Glashandel: Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse, samt alternative leveringsadresser, hvis køber indtaster en sådan i forbindelse med købet. SÆLGER registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til KØBER.

- GLS med henblik på at sende varen til KØBER samt sende trackingmail og/eller oplysning på sms om at varen kan afhentes. (https://gls-group.eu/EU/en/dataprotection/glsdenmark)

- e-conomic regnskabssystem. Dette med henblik på at kunne bogføre samt sende fakturaer ud til KØBER, hvis ønsket. (https://www.e-conomic.dk/dpa )

- Web-hosting ligger ved Dandomain. SÆLGER videregiver personoplysninger hertil, da dette er nødvendigt for at kunne gennemføre og afslutte en ordre. (https://www.dandomain.dk/om/persondata-politik )

- OnPay er et betalingssystem der er nødvendigt for at kunne håndtere de transaktioner der er i forbindelse med en ordre.

- Teller/NETS håndterer transaktioner foretaget med VISA/Dankort og udenlandske kort. Ex mastercard (https://www.nets.eu/dk/payments/cookies/)

- Beierholm (Statsautoriseret revisor)
 

Personoplysningerne registreres hos Nørregades Glashandel og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

 Den dataansvarlige på Http/: norregades-glashandel.dk er Bettina Nelander.


Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: Glashandel
@mail.dk

 

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Nørrgades Glashandel. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

 

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk

 

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

 

 


 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 21-06 2022

 

 

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

 

Hent fortrydelsesformular